TOSCA

Surface Engineering
Fabrikazio-prozesuak eta tresna digitalak egitura aeroespazial konposatu jasangarriagoetarako.

Fabrikazio-prozesuak eta tresna digitalak egitura aeroespazial konposatu jasangarriagoetarako.

Fabrikazio aeroespaziala gero eta presio handiagoa ari da izaten emisioak murrizteko, eta, hori dela eta, gero eta gehiago erabiltzen dira karbono- eta beira-zuntzezko konposatuak, erregai-efizientzia eta errendimendu mekaniko handiagoak dituztelako. Hala ere, birziklatzearekin eta fabrikazioarekin lotutako erronka ekonomiko eta teknikoei egin behar diete aurre behin eta berriz material horiek. TOSCA proiektuaren helburua da arazo horiei heltzea, aeronautikako osagai konposatu jasangarrietarako fabrikazio-prozesuak eta tresna digitalak hobetuz. EBko Horizon Europe programaren esparruan lortutako 639.000 euroko finantzaketaren bidez, TOSCAk 8 europar bazkideko partzuergoa biltzen du, asmo handiko helburu horiek betetzeko.

Proiektuak arlo kritiko hauek izango ditu ardatz:

  1. Epoxi-erretxina bitrimeroak

Abantailak: Epoxi-erretxina bitrimeroek onura handiak eskaintzen dituzte konpongarritasunari eta birziklagarritasunari dagokienez, eta, aldi berean, erretxina termoegonkor konbentzionalen erresistentzia-propietateak mantentzen dituzte.

Garapen-premiak: beira-trantsizioko tenperatura (Tg) 170 °C-tik gora igotzea eta autoklabetik kanpoko prozesu lehiakorrak garatzea, material berri horiek prozesatzeko.

  1. Osasuna ikuskatzeko eta monitorizatzeko sistemak

Automatizazioa: gero eta beharrezkoagoa da piezen dokumentazio automatizatua, bai «fabrikatu gisa» bai «erabili gisa».

Sistema integratuak: ikuskapen-sistema integratuak eta osasuna monitorizatzeko metodoak garatzea, piezak digitalizatzeko datu-egiturak osatzeko.

  1. Prozesu berriak

Teknika aurreratuak: gainjartze-teknikak garatzea, bereziki zuntzen fabrikazio-muntaketa automatizatua (AFP), material berrietarako egokitutako soldadura-, konponketa- eta mekanizazio-prozesuekin batera.

Integrazio digitala: prozesu horiek ikuskapen-sistemen informazio digitala izan behar dute, zero akatseko fabrikazio-ikuspegia lortzeko.

Garapen horiek material jasangarri berrien erabilera bultzatuko dute, eta, materiala ez ezik, konposatu aeroespazialak fabrikatzeko eskalan erabil daitezkeen akatsik gabeko fabrikazio-teknologiak ere ekarriko dituzte. Ikuspegi holistiko horrek arindu egingo ditu balio-bizitzan zehar egitura konposatuak prozesatzeko egungo erronketako batzuk.

TOSCAk hegazkingintzaren jasangarritasuna hobetuko du, murriztu egingo baititu CO2arekin, fabrikazioarekin eta zaratarekin lotutako hainbat kutsatzaile. Karbono-zuntzezko konpositeen erabilera handitzeak eragin positiboa izango du aireontzien erregai-kontsumoan. Aldi berean, erretxina berriek aukera emango dute karbono-zuntzezko konpositeen osagaiak konpontzeko, berrerabiltzeko edo birziklatzeko. TOSCAk bat egiten du 2035erako erregai-kontsumoa eta CO2a % 30 murrizteko helburuekin, eta teknologia berriak erabiliko ditu horretarako.

CIDETEC-en ekarpena:

CIDETECek bitrimero bat formulatu eta garatuko du Tg>>170 °C-rekin, bai eta aipatutako bitrimeroan oinarritutako zintak AFP prozesurako eta AFPk sortutako konposatuak birziklatzeko prozesua ere, agente kimiko espezifikoak erabiliz bitrimeroa puztean eta murriztean oinarritua. Konponketa-prozesua ere aztertuko da GMIrekin batera.

Logo

Hasiera: 01 | 01 | 2025

Amaiera: 31 | 12 | 2027

Aurrekontua: 4.518.370 €

Partners

Finantzatzaile

Logo Financiador

TOSCA proiektua Europar Batasunak finantzatzen du erabat, Horizon Europe (HORIZON) programaren barruan, HORIZON-CL5-2024-D5-01-08 deskribapenarekin (dirulaguntzaren zenbakia: 101191394).

Sektoreak

  • Aeronautika

Arlo teknologikoak

  • Konposite jasangarriak

Egon eguneratuta

Harpidetu zaitez gure newsletterretara gure zentroetako azken berrikuntza teknologikoak eta ekitaldiak ezagutzeko.