EMPOWER

Energy Storage
Multi-POWERtrain eko-operatua, modularra, eraginkortasun handikoa eta malgua, ibilbide luzeko ibilgailu astunetarako.

Proiektua:

EMPOWERek, oro har, HORIZON-CL5-2022-D5-01-08 gaiaren aplikazio eremua eta emaitza aurreikusiak jorratzen ditu, zero emisioko bi ibilgailu astun (ZE-HDV) malgu, modular eta eskalagarri entregatuz. VECTO 9 ibilgailu taldekoak (6×2 kamioi zurrunak) dira ibilgailu horiek, eta 40 tonako edo gehiagoko pisu gordina dute. Ibilgailuetako batek erregai pilaren sistema du (Fuel Cell, FC) eta 750 km-ko autonomia. Besteak, berriz, bateria elektrikoko potentzia trena du, eta 400 km-ko autonomia. Proiektuaren amaieran bi ibilgailuak entregatzen direnean (2026 amaieran), TRL 8 izango dute, eta 2029an merkaturatzea espero da. Jarduera teknikoen barruan, EMPOWERek adreilu teknologiko hauek diseinatu, ezarri eta entregatuko ditu:

1. Ibilgailu sistemaren arkitektura modularra.
2. Goi tentsioko arkitektura modularra.
3. Behe tentsioko E/E arkitektura modularra.
4. Fidagarritasun handiko eta bizitza erabilgarri luzeko FC sistema, energia gordetzeko sistema modularrarekin.
5. Eraginkortasun handiko ardatz elektronikoa.
6. Kudeaketa termiko eta energetiko optimizatua.
7. Klimatizazio sistema optimizatua, hozgarri gisa CO2 erabiltzen duena eta infragorri bidezko berokuntza panelak dituena.
8. Balaztatze sistema banatu elektrifikatua.
9. Eredu digital bikiak erakusleentzat.
10. Pertsona-ibilgailu interfaze berritzailea, ibilgailu sistemen kontrol optimizatua egiteko, barne hartuta errepide-sare komunikazioa eta eko-ibilbideak.
11. Flota kudeatzeko sistema, ZE-HDV flotan integratzeko.
12. ACV eta CTP ebaluazio orokorra.
13. Hidrogenozko azpiegitura berdea ZE-HDVrako.A modular vehicle system architecture.

Era berean, bi ZE-HDV ibilgailuen autonomia eta errendimendua probatuko dira baldintza errealetan, eskualdeko eta distantzia luzeko bost banaketa kasuren bidez, Europako estatu kideen arteko mugaz gaindiko korridoreak barne. EMPOWER teknologia modular eta eskalagarria VECTO 4, 5 eta 10 ibilgailu taldeetara transferi daiteke, eta 2030ean ustiapen kostu osoaren parekotasuna lortzeko diseinatuta dago, erreferentziazko diesel kamioi konbentzionalaren 2020ko kostuarekin alderatuta. Urteko 10.000 ibilgailu baino gehiagoko ekoizpen bolumena lortu nahi da.

CIDETEC-en zeregina proiektuan:

CIDETECek hainbat zeregin teknikotan parte hartuko du. Zehazki, honako hauek egingo ditu:

– Plantako balantzean lagundu, bereziki bateriari dagokionez.
– Baterien simulazioan eta modelizazioan lagundu, CFD analisiaren bidez.
– BMS funtzionalitateak garatu, bateriaren erabilera hobetzeko.
– Bateriako probak egin gelaxka, modulu eta pack mailan, BMS barne, eta HIL konfigurazioarekin eta zahartze azkarreko probekin konbinatuta.
– Gidariaren asistentzia kontrolean lan egin, gidatzean bateria ahal bezain ongi aprobetxatzeko.
– Edozein karga eragiketaren egokitasuna aztertu, lehentasuna emanez kostuari, funtzionamenduari eta erabilgarritasunari.
– Kargatzeko eta gidatzeko estrategietan lagundu, baterian epe ertain/luzeko ondorioak txertatuz.
– Proiektua hedatzeko eta kudeatzeko jardueretan parte hartu.

Logo

Hasiera: 01 | 01 | 2023

Amaiera: 31 | 12 | 2026

Aurrekontua: 26.940.811,09 €

EU Grant: 18.034.188,00 €

Partners

Finantzatzaile

Logo Financiador

This project has received funding from the European Union’s HORIZON EUROPE research and innovation programme under grant agreement No. 101096028.

Sektoreak

  • Garraio publikoa / lurreko ibilgailuak

Arlo teknologikoak

  • There are no technological fields

Egon eguneratuta

Harpidetu zaitez gure newsletterretara gure zentroetako azken berrikuntza teknologikoak eta ekitaldiak ezagutzeko.